Inden Bruun Inspektion påbegynder en opgave, skal opgavens art og omfang aftales – dette kan gøres skriftligt pr mail, post eller pr telefon. Kunden forpligtiger sig til at levere nødvendigt materiale/dokumentation til brug ved inspektion.
Ved indgåelse af en aftale, forpligter kunden sig til at opgive korrekt navn, adresse, postnummer, telefonnummer, CVR nr. samt email adresse. Bruun Inspektion forpligter sig til at behandle alle oplysninger om kunden og aktiviteter fortroligt.
Bruun Inspektion må ikke videregive fortrolige, tekniske eller økonomiske oplysninger fra kunder til tredjepart uden skriftlig tilladelse fra kunden. Bruun Inspektion kan videregive oplysninger, der er fortrolige, til myndighederne eller kontrolmyndighederne. Bruun Inspektion skal give kunden besked om at oplysninger sendes til myndighederne.
Der oprettes en gratis web portal til kunden, hvor kunden kan se alle oplysninger om inspektioner og data vedrørende udført arbejde.
Bruun Inspektion kan hverken helt eller delvist gøres ansvarlig for ikke at opfylde aftaler, såfremt dette skyldes begivenheder, som Bruun Inspektion ikke har eller har haft indflydelse på.
Bruun Inspektion er kun erstatningsansvarlig for tab eller skade, hvis det kan dokumenteres, at tabet eller skaden er opstået på grund af fejl eller forsømmelse begået af Bruun Inspektion i forbindelse med udførelsen af en bestilt opgave/inspektion.
Bruun Inspektion hæfter ikke for driftstab, tidstab, avancetab eller indirekte tab.
Bruun Inspektion løser opgaver og fremkommer med udtalelser og vejledninger med baggrund i den viden og de oplysninger Bruun Inspektion er i besiddelse af.
Bruun Inspektion påtager sig ikke erstatningsansvar medmindre det kan dokumenteres, at Bruun Inspektion på det tidspunkt hvor opgaven blev udført, forventelig skulle have været i besiddelse af denne viden.
Bruun Inspektion påtager sig ikke erstatningsansvar for fejl i forbindelse med udtalelser, hvor det er anført, at disse hviler på en skønsmæssig vurdering og vejledning.
Bruun Inspektion hæfter for skader, ved udøvelse af kontrol, som opstår ved, at Bruun Inspektion ikke rettidigt har gjort kunden opmærksom på de tilstedeværende mangler.
Bruun Inspektion har intet erstatningsansvar for indtrufne skader, hvis skaden skyldes en egenskab ved et produkt eller anvendelse af et produkt, hvis dette ikke er enten afprøvet eller undersøgt og beskrevet i prøvnings- eller inspektionsrapporten.
Hvis et skadevoldende produkt ikke konkret har været afprøvet af Bruun Inspektion, har Bruun Inspektion ikke noget erstatningsansvar, medmindre kunden kan godtgøre, at det skadevoldende produkt er identisk med et af Bruun Inspektions konkret afprøvet/inspiceret og kontrolleret produkt.
Såfremt andre end kunden rejser krav om erstatning mod Bruun Inspektion, der grunder i forhold, der ligger ud over det erstatningsansvar, som Bruun Inspektion i henhold til ovenstående har påtaget sig, er kunden forpligtet til at overtage sagens førelse og skadesløsholde Bruun Inspektion for alle omkostninger, herunder sagsomkostninger og eventuelt erstatningsbeløb.
Opstår der tvister mellem kunden og Bruun Inspektion i forbindelse med udførelse af en opgave eller fortolkning af en aftale, og denne ikke kan løses mellem parterne, afgøres dette af Retten i Esbjerg på grundlag af dansk ret.
Ved accept af forretningsforbindelserne accepteres også, at modtage nyhedsbrev. Hvis kunden ikke vil modtage nyhedsbrev meddelse dette via mail eller pr. telefon og kunden bliver slettet på mailliste for nyhedsbrevet.